De nieuwe alles-in-één, AI-gedreven oplossing van Lenovo met Microsoft vereenvoudigt de beveiliging en elimineert de noodzaak van meerdere leveranciers

• Cyber Resiliency as a Service maakt gebruik van de expertise van Lenovo en de beveiligingsoplossingen van Microsoft om de bedrijfscontinuïteit te helpen waarborgen door meer zichtbaarheid te integreren met cyberbescherming, detectie, respons en herstel op digitale eigendommen en apparaten.
  • Lenovo levert beveiligingsoplossingen op abonnementsbasis die de naleving van regelgeving ondersteunen en aansluiten bij de kritieke controles van het Center for Internet Security (CIS)

Lenovo en Microsoft slaan de handen in een om organisaties te helpen veiliger te werken met hun apparaten, gebruikers, apps, data, netwerken en cloudservices door middel van een Cyber Resiliency as a Service (CRaaS) aanbod op abonnementsbasis. Het aanbod stelt Lenovo in staat om geavanceerde beveiligingsoplossingen- en services rechtstreeks op Microsoft-technologie te bouwen, waaronder Microsoft Azure, Microsoft Defender en Microsoft Sentinel. Het doel is om beveiligingsimplementaties te vereenvoudigen en de beveiligingshouding te verbeteren om potentieel disruptieve cyberaanvallen te helpen voorkomen, detecteren en herstellen. ​

CRaaS richt zich op groeiende beveiligingsuitdagingen voor bedrijven van elke omvang. Uit het wereldwijde jaarlijkse onderzoek van Lenovo onder CIO's is gebleken dat de privacy/beveiliging van data (68%) en cybersecurity/ransomware (68%) de twee grootste uitdagingen zijn die bedrijven het moeilijkst vinden om aan te pakken.1 Met honderden verschillende beveiligingstools om uit te kiezen worden bedrijven uitgedaagd om uiteenlopende oplossingen in te zetten in een samenhangende beveiligingsarchitectuur. CRaaS vereenvoudigt het ecosysteem voor bedrijfsbeveiliging door een uitgebreide oplossing te bieden die de volledige kracht van de Microsoft-beveiligingsstack benut en volledig door Lenovo wordt beheerd. Door beveiligingsfuncties aan te bieden via een as-a-Service consumptiemodel worden arbeids- en tijdintensieve taken overbodig, zodat klanten meer tijd hebben en de overheadkosten dalen.

"De klanten van Lenovo hebben behoefte aan brede bescherming en zichtbaarheid binnen hun organisaties, een zero-trust benadering en geautomatiseerde beveiliging en compliance, en dat alles terwijl ze hun relaties met leveranciers stroomlijnen en de technologiekosten effectief beheren. Cyber Resiliency as a Service is onze allesomvattende oplossing om organisaties effectief te helpen het hoofd te bieden aan complexe en frequente cyberaanvallen en tegelijkertijd andere uitdagingen op het gebied van cybersecurity aan te gaan, zoals naleving van regelgeving en budgettaire beperkingen", zegt Marc Wheelhouse, Chief Security Officer, Lenovo Solutions and Services Group.

CRaaS zal worden verrijkt door Lenovo's deelname aan de Microsoft Security Copilot Partner Private Preview. Security Copilot is het eerste AI-gedreven beveiligingsproduct waarmee beveiligingsprofessionals snel kunnen reageren op bedreigingen, signalen op machinesnelheid kunnen verwerken en risicoblootstelling binnen enkele minuten kunnen beoordelen. Het combineert een geavanceerd LLM-model (Large Language Model) met een beveiligingsspecifiek model dat wordt geïnformeerd door Microsofts unieke informatie over bedreigingen vanuit de hele wereld en meer dan 65 biljoen dagelijkse signalen. Voor meer informatie, lees de aankondiging van Microsoft.

"Beveiliging is een van de meest urgente kwesties van onze tijd en is de sleutel tot het stimuleren van bedrijfstransformatie en groei", zegt Ann Johnson, Corporate Vice President, Microsoft Security Business Development. "Samen met Lenovo zullen we organisaties in staat stellen veerkrachtiger, veiliger en productiever te zijn met end-to-end, AI-gedreven beveiligingsoplossingen- en services."

CRaaS is het nieuwste aanbod in Lenovo's streven om klanten en hun gevoelige data te helpen beschermen, als aanvulling op de Security by Design-methode die apparaten beveiligt tijdens de gehele levenscyclus van productontwikkeling, en Lenovo ThinkShield, dat geavanceerde beveiligingsfuncties biedt voor Lenovo's portfolio van hardware, software en services.

CRaaS sluit aan bij de top 18 van kritieke controles voor cyberverdediging van het CIS en biedt:

• Continue risicobeoordeling
  • Geautomatiseerde beveiligingsupdates- en patches
  • Dynamische dreigingsinformatie
  • Actieve respons en beheer van incidenten
  • Regelmatige nalevingsaudits
  • Back-up en herstel van data

Lenovo's aanbod van CRaaS-beveiligingsservices zal naar verwachting in april 2024 wereldwijd beschikbaar zijn. Ga voor meer informatie naar: https://techtoday.lenovo.com/us/en/services/cyber-resiliency