De slimste apparaten tot nu toe aangekondigd op Lenovo TechLife ‘18

Lenovo kondigt vandaag tijdens het jaarlijkse Tech Life event een reeks nieuwe smart home-, AR-apparaten en laptops aan. Lenovo blijft technologie en gebruikerservaringen transformeren waardoor apparaten gebruiksvriendelijker, aantrekkelijker en productiever worden voor de consument. De prijzen van de nieuwe producten vind je onderaan het persbericht.

Breng smart home tot leven

Lenovo Smart Home Essentials is een nieuwe reeks verbonden apparaten dat een simpele one-stop-shop voor een slimmere woning biedt. De Lenovo Link-app is een centrale control center om alle apparaten in te stellen en te beheren. Hierdoor heb je geen aparte app voor elk apparaat nodig. Gebruikers kunnen specifieke groepen apparaten in één keer besturen of ze automatiseren om bepaalde acties op specifieke tijden van de dag uit te voeren. De Lenovo Smart Home Essentials werken met de Google Assistant™ en Amazon® Alexa®1. Daarnaast kunnen gebruikers eenvoudig verschillende aspecten van het huis met hun stem instellen, automatiseren en besturen via het Lenovo Smart Display als een control hub.

De Lenovo Smart Essentials bestaan uit:

• Lenovo Smart Plug - een klein, eenvoudig te gebruiken apparaat dat op een stopcontact kan worden aangesloten, zodat gebruikers elk compatibel apparaat kunnen bedienen dat erop is aangesloten.
  • Lenovo Smart Camera - een slimme bewakingscamera met ingebouwde microfoon en luidspreker waarmee je live videobeelden thuis bekijkt, ook ’s nachts via infrarood nachtzicht.
  • Lenovo Smart Bulb - een slimme gloeilamp waarmee gebruikers op afstand de kleur en helderheid van de verlichting op afstand kunnen plannen en aanpassen. Gebruikers kunnen de slimme lamp overal en altijd in- en uitschakelen via de Lenovo Link-app.

Het beste van innovatie en design komt samen met de nieuwe YogaTM PC-reeks

De Yoga C930 is Lenovo's Windows® 10, 2-in-1 laptop met 8th Gen Intel® Core™ processors. De laptop heeft een Dolby Atmos®-luidsprekersysteem2 met roterende geluidsbalk, Dolby Vision™ HDR en een Garaged Pen die wordt opgeladen in het compartiment. De microfoons met groot bereik stellen Cortana® en Alexa in staat om spraakopdrachten op de Yoga C930 tot vier meter afstand te herkennen, zelfs in de standby-modus.3

De nieuwe Yoga Book C930 is 's werelds eerste dual-display-laptop met E Ink™2. Het E Ink-scherm verandert in een dynamisch, aanpasbaar toetsenbord met meertalige ondersteuning, digitaal papier voor notities of schetsen en zelfs een e-reader met één druk op de knop. De Windows 10 ultradunne en ultralichte laptop heeft een lange batterijduur4 en Intel Core-processors. De Yoga Book C930 is het eerste apparaat in de markt dat wordt aangedreven door Qualcomm®'s nieuwste Snapdragon™ 850 Mobile Compute Platform. De Yoga C630 WOS combineert de kracht en productiviteit van een Windows 10-laptop met de altijd verbonden mobiliteit van een smartphone. Het apparaat is gemaakt voor de mobiele generatie van vandaag met LTE Advanced Pro5 geïntegreerd voor 25+ uur aan lokale videoweergave.6

Turbo-opgeladen productiviteit met de nieuwe ThinkPad X1 Extreme

De nieuwe slanke en stijlvolle ThinkPad X1 Extreme van Lenovo heeft NVIDIA® GeForce®-graphics en de nieuwste 8e generatie Intel Core™-processors met geïntegreerde Gigabit Wi-Fi, inclusief Core i911. De ondersteuning voor meerdere monitors maakt multitasking mogelijk en door de RapidCharge-technologie laadt de batterij in slechts 60 minuten tot 80 procent op. De ThinkPad X1 Extreme heeft een 4K-scherm met Dolby Vision HDR, Dolby Atmos en 100 procent Adobe RGB. Ook heeft de laptop innovatieve beveiligingsfuncties zoals de ThinkShutter-camerabehuizing, de gezichtsherkenning van Windows Hello™ en de touch-vingerafdruklezer.

We zijn blij met de nieuwe apparaten die met behulp van de nieuwste 8th Gen Intel Core-processors geweldige prestaties, connectiviteit, intuïtieve spraakervaringen en batterij-efficiëntie bieden", aldus Chris Walker, Vice President Client Computing Group bij Intel. "Intel en Lenovo werken al lang samen. Uit deze samenwerking komen verbluffende innovaties op het gebied van mobiel computergebruik. Dat zie je in deze nieuwe reeks."

New Star Wars™: Jedi Challenges Dark Side-uitbreiding en Limited Edition Kylo Ren Lightsaber

Star Wars: Jedi Challenges-fans krijgen een Dark Side-uitbreiding. Een nieuwe, gratis content-update waarmee fans nieuwe challenges kunnen spelen. Als Kylo Ren kun je duelleren met Yoda, Rey en anderen in AR. De Dark Side-uitbreiding is deze winter beschikbaar als gratis update.

Ter ere van de nieuwe dark side-content wordt een limited-edition Lightsaber Controller uitgebracht in stijl van Kylo Ren's iconische wapen uit de films (alleen in geselecteerde markten).

Andere producten vandaag gelanceerd:

• Yoga S730 - Een premium-laptop die is gebouwd voor draagbaarheid en prestaties met tot 10 uur batterijduur7, snelladen, Dolby Vision,10 Dolby Atmos-luidsprekersysteem en de nieuwste 8th Gen Intel Core i7-processor.
  • Yoga Chromebook™ - De premium nieuwe Chromebook combineert een een 4K, bijna-randloos touchscreenscherm met 8e generatie Intel Core-processors, SSD-opslag, DDR4-geheugen en een batterijduur tot 10 uur.7
  • Lenovo Chromebook C330 - De Lenovo Chromebook C330 biedt de nieuwste multimedia in high-definition en is voorzien van een 10-punts touchscreen IPS-display. De Chromebook biedt automatische updates om gebruikers te beschermen tegen de laatste malware en is ontworpen voor dagelijks gebruik met geïntegreerde grafische afbeeldingen en eMMC-opslag. Met een batterijlevensduur van maximaal 10 uur.7
  • Lenovo Chromebook S330 - Met een FHD anti-glare IPS-scherm dat bijna randloos is, LPDDR3-geheugen, een extra 100 GB aan cloudopslag en eMMC-opslag voor snelle boot-ups en multitasking.
  • Lenovo L27m-monitor - Een 27-inch Full HD bijna randloos breedbeeldscherm. Deze monitor voorziet alle apparaten van stroom, vermindert de kabelwarboel en maakt tegelijk snelle, eenvoudige gegevensoverdracht en verbindingen via één kabel mogelijk8 met USB Type-C.
  • Lenovo Legion Y530 laptop met NVIDIA GeForce GTX 1060-upgrade – Extra dun voor de mainstream gamer die veel onderweg is. Deze krachtige gaming-laptop met 8th Gen Intel Core-processors wordt nog krachtiger met NVIDIA GeForce GTX 1060 GPU's.
  • Lenovo Legion T730 en C730 - De Lenovo Legion T730 VR-ready toren en de compacte Lenovo Legion C730 krijgen een grote performance-upgrade, real-time ray-tracking in games en krachtige AI-enhanced graphics dankzij de nieuwste NVIDIA GeForce RTX™ 2070, RTX 2080 en RTX 2080 Ti GPU. Ook hebben beide toestellen 8th Gen Intel Core i7-processors. De Lenovo Legion T730 is een krachtpatser van 28L, verpakt in een verfijnd chassis met een transparant zijpaneel met aanpasbare RGB-verlichting. De ruimtebesparende Lenovo Legion C730 is een opvallende 19L-kubus is met volledig beladen overclocked componenten.
  • Lenovo Legion™ 15,6-inch Recon Gaming-rugtas - Ontworpen voor reguliere gamers voor bescherming van laptops, gamingaccessoires en meer. De rugtas is gemaakt van waterafstotend materiaal met hoge dichtheid en ademende padding voor comfort.

Meer informatie over de producten, video’s, blogs, podcasts en infographics zijn beschikbaar in Lenovo’s Storyhub.

Beschikbaarheid en prijzen:

• Yoga C930 is beschikbaar vanaf eind september 2018 voor €1499,- 1
  • Yoga C630 WOS is beschikbaar vanaf november voor €999,- 1
  • Yoga Book C930 is beschikbaar vanaf eind september voor €999,- 1
  • Yoga S730 is beschikbaar vanaf oktober voor €999,- 1
  • Lenovo L27m Monitor is beschikbaar vanaf november voor €279,- 1
  • Yoga Chromebook is beschikbaar vanaf eind oktober voor €799,- 1
  • Lenovo Chromebook C330 is beschikbaar vanaf november voor €349,- 1
  • Lenovo Chromebook S330 is beschikbaar vanaf november voor €279,- 1
  • Lenovo Legion Y530 Laptop met NVIDIA GeForce GTX 1060 is beschikbaar vanaf oktober voor €1399,- 1
  • Lenovo Legion T730 met NVIDIA GeForce RTX 2070 is beschikbaar vanaf november voor €1999,-, het GeForce RTX 2080-model is beschikbaar vanaf november voor €2699,- 1. De prijzen en beschikbaarheid van de Lenovo Legion T730 met NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti zijn nog niet bekend.
  • De Lenovo Legion C730 met NVIDIA GeForce RTX 2070 is beschikbaar vanaf €1999,-  en RTX 2080 is beschikbaar vanaf €2699
  • ThinkPad X1 Extreme is beschikbaar vanaf september voor €1695,- 1
  • De prijs van de Lenovo Legion 15.6” Recon Gaming Backpack is nog niet bekend

Lenovo Smart Home Essentials

• De Lenovo Smart Home Essentials zijn vanaf november beschikbaar in de US. De prijzen en beschikbaarheid voor EMEA en Australië zijn nog niet bekend.1 De Lenovo Link app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play.

Star Wars: Jedi Challenges Dark Side Expansion en Kylo Ren Lightsaber

• De Star Wars: Jedi Challenges – Dark Side-update is gratis beschikbaar in de Star Wars: Jedi Challenges app via de App Store en Google Play vanaf November
  • De Star Wars: Jedi Challenges - Kylo Ren Lightsaber is beschikbaar in geselecteerde landen vanaf november
  • De Star Wars: Jedi Challenges starter kit is beschikbaar via www.jedichallenges.com en geselecteerde lokale retailers. Prijs en beschikbaarheid varieert per land

1 Devices require iOS™ 7 (or higher) or Android™ 4.4 KitKat (or higher).

2 Based on research conducted by Lenovo August 23, 2018 of laptops sold by major PC manufacturers shipping > 1 million units worldwide annually.

3 Cortana and Alexa are expected to be available on the Yoga C930 (with far-field voice recognition technology supporting up to 4 meters away on Cortana, and 2.74 meters on Alexa). Users will need to download and install Alexa; the latest system updates on Lenovo Vantage and Windows 10 April 2018 update (Version 1803 or higher) will also be required to access Alexa.

Alexa is expected to be available on Yoga S730 later this year, and same conditions will be necessary to enable Alexa. Alexa is expected to eventually be pre-loaded on both Yoga C930 and Yoga S730. For both devices, Alexa will be enabled in the US; and in the UK and Germany later this year.

4 Based on a mixed usage profile that includes online browsing, playing music and video, drawing, reading and typing. Actual results will vary, and depend on numerous factors including product configuration and usage, software, operating conditions, wireless functionality, power management settings, screen brightness and other factors. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage.

5 Requires separately purchased cellular data plan that may vary by location. Additional terms, conditions and/or charges apply. Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions and other factors.

6 Up to 25+ hours based on local video playback requires unit configured with Qualcomm Snapdragon 850 Mobile Compute Platform. Actual battery performance will vary and depend on numerous factors including product configuration and usage, software, operating conditions, wireless functionality, power management settings, screen brightness and other factors. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage.

7 All battery life claims are approximate and based on test results using the MobileMark 2014 ver 1.5 battery life benchmark test. Actual results will vary, and depend on numerous factors including product configuration and usage, software, operating conditions, wireless functionality, power management settings, screen brightness and other factors. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See https://bapco.com/products/mobilemark-2014/ for additional details.

8 One cable connection for simultaneous power, data, video/audio transfers requires your devices to support a full-function USB Type-C in DisplayPort alt mode.

9 Prices may not include tax and do not include shipping or options and are subject to change without notice; additional terms and conditions apply. Reseller prices may vary. On-shelf dates and color options may vary by geography and products may only be available in selected markets. All offers subject to availability. Lenovo reserves the right to alter product offerings, features and specifications at any time without notice.

10 The Yoga S730 is Dolby Vision capable pending a future software update.

11 ThinkPad X1 Extreme with Intel Core i9 processor will be available starting December 2018.

LENOVO, YOGA and LENOVO LEGION are trademarks of Lenovo. GOOGLE ASSISTANT, ANDROID and CHROMEBOOK are trademarks of Google LLC. iOS is a trademark of Cisco. AMAZON and ALEXA are trademarks of Amazon Technologies, Inc. DOLBY ATMOS, DOLBY ATMOS SPEAKER SYSTEM and DOLBY VISION are trademarks of Dolby Laboratories Licensing Corporation. STAR WARS and related properties are trademarks and/or copyrights, in the United States and other countries, of Lucasfilm Ltd. and/or its affiliates. © & TM Lucasfilm Ltd. WINDOWS, CORTANA and WINDOWS HELLO are trademarks of Microsoft Corporation. Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the U.S. and/or other countries. E INK is a trademark of E Ink Corporation. NVIDIA, GEFORCE and RTX are trademarks of NVIDIA Corporation. QUALCOMM and SNAPDRAGON are trademarks of Qualcomm Incorporated, registered in the United States and other countries. Qualcomm Snapdragon is a product of Qualcomm Technologies, Inc. and/or its subsidiaries. Other company, product and service names may be trademarks or service marks of others and are the property of their respective owners. ©2018, Lenovo Group Limited.

Claudia Petré

Account Manager, youEngine