Lenovo introduceert nieuwe Chromebox Micro voor digitale en interactieve beeldschermoplossingen

Vandaag kondigt Lenovo zijn nieuwe Chromebox Micro mediaspeler aan tijdens de Digital Signage Experience (DSE). De Lenovo Chromebox Micro is een nieuw type Chromebox: een ultradunne en betaalbare mediaspeler die hoge prestaties, bewezen gegevensbeveiliging en eenvoudigere afstandsbediening en apparaatbeheer met ChromeOS combineert.

Tekenen wijzen op groei

De wereldwijde digital signage markt werd in 2022 geschat op bijna 25 miljard dollar en zal naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 8% van 2023 tot 2030. Die groei wordt gedreven door innovatie in consumentenervaringen in de detailhandel en de horeca, maar ook door slimmere infrastructuur in de gezondheidszorg, het onderwijs en het bedrijfsleven.

Ontwerpers, marketeers en infrastructuurbouwers zijn op zoek naar slimmere manieren om mensen te betrekken en te informeren en kiezen daarom voor oplossingen die kosteneffectief en veilig zijn en gemakkelijker op grote schaal kunnen worden ingezet. Klanten vragen daarnaast ook om meer geavanceerde producten die gedigitaliseerd informatiebeheer en begeleiding vanop afstand vereisen. De Lenovo Chromebox Micro is speciaal gebouwd om aan deze behoeften te voldoen.

Klein gestalte, grote voordelen

De Lenovo Chromebox Micro is een ultradunne, lichtgewicht mediaspeler die in bijna elke kiosk of signage-oplossing past. De eerste Chromebox van Lenovo is gebouwd voor 24/7 digitale displayimplementaties in de veeleisende omstandigheden van drukbezochte faciliteiten. De ventilatorloze en stofdichte ChromeOS computing-oplossing ondersteunt dubbele beeldschermen met 4K-resoluties. En hij is compact genoeg gebouwd om in krappe omgevingen te passen, hij is zelfs kleiner dan de meeste smartphones.

De Lenovo Chromebox Micro is geschikt voor bijna elke signage- en displayoplossing. Hij heeft USB-C®, USB-A en HDMI-poorten, en schroefgaten voor eenvoudige montage.

Lenovo werkt samen met Instorescreen om 15,6" en 21,5" inFLEX-schermen aan te bieden die speciaal ontworpen werden voor de Lenovo Chromebox Micro. De innovatieve inFLEX-schermen met hoge resolutie hebben een uitsparing aan de achterkant voor de Lenovo Chromebox Micro, zodat alle poorten ongehinderd toegankelijk zijn, terwijl ze er gestroomlijnd en geïntegreerd uitzien. Voor superieur kabelbeheer koppelt de Lenovo Chromebox Micro met de inFLEX-schermen via een enkele kabel van een USB-C-poort om video, voeding en gegevens te leveren.

De Lenovo Chromebox Micro is ontworpen om op schaal te worden ingezet en is eenvoudig op afstand te beheren. Met de ChromeOS Kiosk en Digital Signage Upgrade kunnen klanten een vloot van kioskapparaten instellen en beheren. Klanten kunnen ook ChromeOS zero-touch registratie gebruiken om de implementatie van vooraf geprovisioneerde apparaten te versnellen.

De kleine, duurzame vormfactor, aangedreven door de eenvoud en veiligheid van ChromeOS, biedt de Lenovo Chromebox Micro heel wat grote voordelen op het gebied van lagere totale eigendomskosten.

"De Lenovo Chromebox Micro is een klein wonder van technologisch ontwerp en innovatie, het is de krachtpatser achter een uitgebreide reeks digitale oplossingen op maat voor een uiteenlopende reeks industrieën en omgevingen," zegt Marc Godin, Vice President en General Manager van Commercial Smart Devices Solutions Group, Lenovo. "Het apparaat kan elk bedrijf helpen transformeren door ongeëvenaarde visuele ervaringen te bieden in een kleine, eenvoudig in te zetten oplossing.”
"De Lenovo Chromebox Micro is de meest compacte, betaalbare Chromebox tot nu toe, speciaal van binnenuit gebouwd voor gebruik in kiosken en digital signage", zegt Bryan Lee, VP ChromeOS en Onderwijs, Google. "De kern van de oplossing is ontworpen als plug-and-play-oplossing in zakformaat die niet alleen snel kan worden geïmplementeerd en eenvoudig kan worden beheerd, maar ook flexibel genoeg is om ongelooflijke ervaringen te bieden in een breed scala aan gebruikssituaties."

Slimmere innovatie voor end-to-end succes

De Lenovo Chromebox Micro met Instorescreen inFLEX smart displays wordt geleverd door Lenovo OEM Solutions, een toegewijd engineeringteam dat Lenovo hardware combineert met toonaangevende OEM's en ISV's om slimmere technologie te maken die het succes van klanten stimuleert. ​ ​ ​

De OEM Digital Signage-oplossingen van Lenovo bieden technologie van topkwaliteit, ontwerpinnovatie en end-to-end diensten die slimmere klantervaringen ondersteunen. Detailhandel, horeca, conferenties, gezondheidszorg, … overal waar digitale informatieoplossingen nodig zijn, hebben klanten een vertrouwde partner die geavanceerde visuele technologie en betrouwbare diensten en ondersteuning levert, zodat bedrijven zich kunnen onderscheiden van de massa.

Prijs en beschikbaarheid

De Lenovo Chromebox Micro zal vanaf het eerste kwartaal van 2024 wereldwijd verkrijgbaar zijn in geselecteerde markten, vanaf US$ 219.

Tech Specs

CPU

Intel Jasper Lake2c N4500, 8+32, fanless

OS

ChromeOS

Memory / Storage

8GB / 32GB eMMC

Dimensions

163x79x19.7mm

Weight

450g

I/O

2x USB Type-C (all functional)

2x USB Type-A

1x HDMI

1x RJ45

1x Audio Jack

1x Power Button

1x LED Indicator

1x K-Lock

About Lenovo

Lenovo is a US$62 billion revenue global technology powerhouse, ranked #217 in the Fortune Global 500, employing 77,000 people around the world, and serving millions of customers every day in 180 markets. Focused on a bold vision to deliver Smarter Technology for All, Lenovo has built on its success as the world’s largest PC company by further expanding into growth areas that fuel the advancement of ‘New IT’ technologies (client, edge, cloud, network, and intelligence) including server, storage, mobile, software, solutions, and services. This transformation together with Lenovo’s world-changing innovation is building a more inclusive, trustworthy, and smarter future for everyone, everywhere. Lenovo is listed on the Hong Kong stock exchange under Lenovo Group Limited (HKSE: 992)(ADR: LNVGY). To find out more visit https://www.lenovo.com, and read about the latest news via our StoryHub.

LENOVO is a trademark of Lenovo. CHROMEOS is a trademark of Google, LLC. INSTORESCREEN and INFLEX are trademarks of Instorescreen LLC. USB Type-C® and USB-C® are registered trademarks of USB Implementers Forum. All other trademarks are the property of their respective owners. ©2023, Lenovo Group Limited.