Lenovo introduceert ThinkShield by Lenovo – complete end-to-end beveiligingsoplossingen voor bedrijven

Afgelopen jaar waren er de meeste datalekken ooit, met maar liefst 2,6 miljard meldingen.* Bedrijven hebben beveiligde apparaten nodig die gevoelige gegevens beschermen tegen online en op identiteit gebaseerde bedreigingen. Lenovo is toonaangevend op het gebied van IT-beveiliging. Volgens CVEDetails.com had Lenovo tot 99% minder kwetsbaarheden en exposures dan de belangrijkste concurrenten in de eerste helft van 2018.** Zowel consumenten als bedrijven kunnen profiteren van ThinkShield by Lenovo, een revolutionaire aanpak om apparaten tijdens hun volledige levenscyclus te beveiligen.

ThinkShield by Lenovo beveiligt apparaten tijdens de volledige levenscyclus

• Lenovo bouwt bescherming in de producten: van veilige BIOS- en firmware-ontwikkeling tot functies zoals ThinkPad Privacy Guard-beveiligingsschermen en de eerste afgeschermde webcamera in de industrie.
  • Beveiliging stopt niet bij het ontwerp: Lenovo heeft controle over de wereldwijde supply chain en heeft een strikt beveiligingsnorm en -beleid voor zijn productiefaciliteiten.
  • Lenovo's strategische partnerschap met Intel zorgt ervoor dat zij samenwerken met de Intel Transparent Supply Chain, waardoor klanten elk component van hun nieuwe systeem kunnen vinden.
  • Lenovo houdt toezicht op de beveiliging van leveranciers die intelligente componenten bouwen en zorgt ervoor dat deze voldoet aan de strenge richtlijnen en best practices voor het Trusted Supplier-programma. Voor extra transparantie kunnen Lenovo Quality Engineers op elk moment leveranciers controleren.

ThinkShield by Lenovo beschermt de identiteit en de inloggegevens van gebruikers

• Als één van de oprichters van FIDO® biedt Lenovo de eerste en enige FIDO®-gecertificeerde authenticators en match-on-chip vingerafdruktechnologie. Dit biedt bedrijven veiligere en eenvoudigere manieren om de identiteit van hun werknemers te beschermen.
  • Een toonaangevend integratieniveau met Intel Authenticate - tot 7 authenticatiefactoren - biedt meer veiligheid en flexibiliteit dan leveranciers die minder verificatiemethoden bieden.
  • BIOS-gebaseerde Smart USB-beveiliging stelt IT-professionals in staat om USB-poorten te configureren om alleen op toetsenborden en aanwijsapparatuur te reageren, waardoor werknemers-pc's veiliger zijn.

ThinkShield by Lenovo beschermt gebruikers online

• Lenovo WiFi Security, in samenwerking met Coronet, detecteert bedreigingen en waarschuwt gebruikers wanneer ze op het punt staan ​​verbinding te maken met onveilige draadloze netwerken.
  • BUFFERZONE®-technologie*** isoleert online bedreigingen voordat deze de hele organisatie infecteren.
  • Lenovo Endpoint Management, mogelijk gemaakt door MobileIron®, biedt een veilige, eenvoudige manier om cloud- en endpoint-beveiliging op meerdere apparaten samen te voegen.

ThinkShield by Lenovo beschermt gebruikersgegevens

• Absolute® persistentietechnologie biedt IT-beheerders een betrouwbare verbinding met al hun apparaten, zodat ze endpoints kunnen beveiligen, risico's kunnen inschatten, beveiligingsmaatregelen op werknemersapparaten kunnen toepassen en kunnen reageren op beveiligingsincidenten.
  • Zodra apparaten aan het einde van hun levenscyclus zijn, beveiligt Lenovo potentieel gevoelige gegevens door de schijven te wissen en de onderdelen veilig te recyclen.
  • Lenovo biedt een betaalde Keep Your Drive-service die ervoor zorgt dat gevoelige informatie nooit de klant verlaat.

Met toonaangevende beveiligingsfuncties houdt ThinkShield by Lenovo bedrijven veiliger. Meer informatie op http://www.lenovo.com/ThinkShield.

_______________________

* https://breachlevelindex.com/assets/Breach-Level-Index-Report-2017-Gemalto.pdf

** https://www.cvedetails.com

*** BUFFERZONE® technology currently available in the US only