Lenovo kondigt intelligente oplossingen en samenwerkingen aan tijdens Transform 2.0

Lenovo kondigt vandaag tijdens Transform 2.0 nieuwe producten, samenwerkingen en oplossingen aan voor zakelijke klanten. De reeks weerspiegelt de voortdurende Intelligent Transformation-strategie van het bedrijf en Lenovo’s unieke kijk op de ontwikkeling van end-to-end-oplossingen met slimme functies die bedrijven transformeren en de gebruikservaring verbeteren.

Complete productiesystemen, management en bestuur worden door Intelligent Transformation opnieuw gestructureerd en uitgevonden. Dit wordt gedreven door nieuwe technologieën, waaronder augmented intelligence, IoT, blockchain en 5G-connectiviteit. Lenovo leidt in deze competenties: ze zijn namelijk cloudgedreven, gedistribueerd door infrastructuur - waaronder netwerken - en worden geleverd door apparaten.

Yang Yuanqing, CEO, Lenovo: "Vandaag kondigen we samenwerkingen en producten aan, waarmee we onze toewijding laten zien om het grote potentieel van Intelligent Transformation te realiseren. Lenovo heeft in de afgelopen tientallen jaren veel opgebouwd; van het grootste portofolio apparaten ter wereld en leider zijn op het gebied van datacenters tot het algoritme van intelligente verticale oplossingen en samenwerkingen. We hebben inmiddels een compleet playbook voor intelligente transformatie. We zijn klaar voor de toekomst en we zijn een partner die elke dag met honderden bedrijven aan intelligente transformatie werkt."

Lenovo’s innovaties maken verbindingen mogelijk die het bedrijfsleven en de maatschappij veranderen.

Lenovo Data Center Group (DCG) kondigt samenwerking aan met NetApp

Lenovo’s zakelijke beslissingen en samenwerkingen helpen de maatschappij te verbeteren. Lenovo heeft de ambitie om klanten en partners de mogelijkheid te bieden zich aan te passen, mee te evolueren en samen te transformeren. Vandaag kondigt Lenovo een nieuwe samenwerking aan met NetApp (NASDAQ: NTAP), de data-autoriteit op het gebied van hybride cloud. De wereldwijde strategische samenwerking helpt klanten hun IT-architectuur te moderniseren en de digitale transformatie te versnellen. Door gebruik te maken van de sterke punten van beide bedrijven brengen Lenovo en NetApp nieuwe high-performance en de volgende generatie flash-storageproducten en -oplossingen op de markt, van edge tot het core-netwerk tot de cloud. De samenwerking omvat een nieuwe joint venture voor storage in China om gelokaliseerde oplossingen te leveren voor de snelstgroeiende storage- en datamarkt ter wereld. Lees hier meer.

Kirk Skaugen, Executive Vice President, Lenovo en President, Data Center Group: "Lenovo blijft de datacentermarkt transformeren met de vandaag aangekondigde oplossingen en de samenwerking met NetApp. Wij zijn er klaar voor bij Lenovo, en hebben partners nodig om het volledige potentieel te benutten en met ons het tijdperk van intelligente transformatie te creëren. Onze strategische investeringen in belangrijke samenwerkingen en oplossingen zullen onze klanten helpen bij hun transformatie. Lenovo heeft een geoptimaliseerde, op maat gemaakte oplossingen voor iedereen, ongeacht waar een bedrijf zich bevindt in de intelligente transformatie.”

Lenovo Intelligent Device Group (IDG) lanceert oplossingen voor beveiliging en softwarebeheer

Vandaag kondigt Lenovo ThinkShield aan, een nieuwe aanpak voor het beveiligen van apparaten tijdens zijn hele levenscyclus. Bedrijven hebben meer dan ooit beveiliging nodig om gevoelige gegevens te beschermen. Daarom beschikt ThinkShield over een reeks technologieën en bedieningselementen, van BIOS en firmware voor authenticatie en fysiek/ virtueel endpointbeheer tot fysieke webcamcovers en vingerafdruklezers tot supply chain-management. Door samen te werken met partners als Intel, MobileIron en Absolute, biedt Lenovo gebruikers en beheerders meer manieren om gegevens veilig en beveiligd te houden.

Tom Garrison, vicepresident, Client Computing Group en General Manager, Desktop, Commercial & Channel (DCC) bij Intel: "Intel en Lenovo hebben een langdurige samenwerking om innovatie te stimuleren bovenop het Intel® vPro™-platform waar bedrijven om vragen. Lenovo ThinkShield gaat nog een stap verder met functies als Transparent Supply Chain en multifactor-authenticatie, waardoor het een krachtige oplossing is om werknemers te beschermen."

Organisaties gaan over op software-as-a-service (SaaS), waarvan bijna driekwart (73%) in 2020 naar verwachting 80% in de cloud zal werken1. Bedrijfseenheden, functionele afdelingen, teams en individuen kopen SaaS om hun eigen technische stacks te bouwen zonder IT. Lenovo kondigt nu AirStack aan, met deze stack-managementoplossing kunnen organisaties alle stacks beheren door hun software-investering te identificeren, te beheren en te optimaliseren.

Lenovo presenteerde ook de nieuwste toevoeging aan het ThinkPad X1-portfolio: de ThinkPad X1 Extreme. De dunne en lichte Windows 10-laptop is de eerste die NVIDIA-discrete grafische afbeeldingen bevat. De laptop is ideaal voor data-intensieve taken, video- en fotobewerking, grafische weergave en virtual en mixed reality-toepassingen.

Door het portfolio uit te breiden helpt Lenovo bij het transformeren van de productiviteit en samenwerking en biedt het de mogelijkheid mensen slimmer te laten werken met innovatieve opkomende technologieën. Via intelligente IT-hulpmiddelen streeft Lenovo ernaar om commerciële transformatie door technologie te stimuleren en doelgerichte innovatie te bereiken door middel van intelligente transformatie.

Christian Teismann, senior vice president en general manager, Lenovo Worldwide Enterprise Business: "Zakelijke gebruikers zijn thuis gewend aan geweldige technologie, met geavanceerde telefoons, tablets, pc's en slimme apparaten. Ze verwachten dezelfde technologie op het werk. Gebruikers willen slimmere interactie met betere schermen, aanraak-mogelijkheden, audio en stem wat de ThinkPad X1 Extreme mogelijk maakt. Ook willen gebruikers betere samenwerkingstools zoals de ThinkSmart Hub en sterkere beveiligingsoplossingen zoals de ThinkShield. Geen enkel ander bedrijf heeft de ervaring en het portfolio van hardware, software en oplossingen om aan die verwachtingen te voldoen. "

Het jaarlijkse evenement brengt technologie-professionals, Lenovo's nieuwste producten en interessante panels en presentaties van grote experts uit de sector en influencers samen die samen de toekomst van Artificial Intelligence en andere transformatieve technologieën vormgeven. Volg updates van de dag via Storyhub en Twitter.

___________

1 https://www.bettercloud.com/monitor/state-of-the-saas-powered-workplace-report/

Magali Dierckx

PR Consultant, youEngine