Lenovo lanceert nieuwe hybride cloudplatforms en -diensten om AI te versnellen

• Nieuwe Lenovo ThinkAgile hybride cloudoplossingen en ThinkSystem-serverplatforms, aangedreven door de volgende generatie Intel Xeon Scalable Processors, versnellen prestaties, consolideren IT en verlagen het stroomverbruik om het AI-traject te vereenvoudigen
  • Lenovo TruScale for Hybrid Cloud maakt flexibele, schaalbare en kosteneffectieve AI-prestaties als een service mogelijk

Vandaag kondigde Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) aan dat het zijn hybride cloudplatform voor AI heeft uitgebreid met nieuwe ThinkAgile hyperconverged oplossingen en ThinkSystem servers die cloudimplementatie, hybride connectiviteit en AI-mogelijkheden bevorderen, aangedreven door de volgende generatie Intel® Xeon® Scalable Processors. Het nieuwe AI-ready platform levert verbeterde prestaties en de nieuwste versnellers als kritieke volgende stap voor het leveren van een dynamische hybride AI-aanpak in publieke, private en basismodellen om AI for All mogelijk te maken.

De nieuwe Lenovo ThinkAgile hybride cloudoplossingen zijn ontworpen om de AI-prestaties te verbeteren en cloudflexibiliteit op te bouwen door meer compute en sneller geheugen te leveren aan het marktleidende portfolio, waar en wanneer dat nodig is. Daarnaast helpen Lenovo Professional Services for AI en TruScale as-a-service-aanbiedingen klanten om IT te vereenvoudigen en AI te versnellen met nieuwe geïntegreerde hybride cloud voor edge-mogelijkheden die bedrijven snel helpen groeien en ze alleen laten betalen voor wat ze nodig hebben.

"De hybride cloudoplossingen van Lenovo voor AI-workloads stimuleren innovatie en creëren een sneller, flexibeler pad naar AI door compute op datacenterniveau te leveren aan de bron van bedrijfsgegevens", zegt Kamran Amini, Vice President en General Manager Server, Storage en Software van Lenovo Infrastructure Solutions Group. "Met tot 21 procent betere prestaties kunnen klanten de nieuwe hybride cloudoplossingen van Lenovo inzetten om hun IT-voetafdruk te verkleinen, een grotere ROI te bereiken en bedrijfsresultaten te leveren. Het nieuwe portfolio is ontworpen om de huidige AI-, virtualisatie- en multi-cloud workloads te ondersteunen en tegelijkertijd de energie-efficiëntie en wendbaarheid te vergroten met één naadloos platform."

De volgende generatie Lenovo ThinkAgile hybride cloudoplossingen en ThinkSystem-servers met 5e generatie Intel Xeon Scalable-processors beschikken over ingebouwde AI-versnelling met Intel's AMX-technologie - waardoor de efficiëntie toeneemt terwijl AI-inferencing en -training op modellen tot 20 miljard parameters wordt ondersteund. Daarnaast biedt het portfolio een unieke open architectuur met geavanceerd beheer, superieure betrouwbaarheid en end-to-end beveiliging om bedrijven van elke omvang te helpen werken in hybride multi-clouds.

AI voor hybride cloud

Om de groei van het bedrijf bij te houden, hebben IT-teams oplossingen en cloudservices nodig die klaar zijn voor implementatie, compatibel zijn met bestaande infrastructuur en out of the box gebouwd zijn voor complexe workloads. Lenovo ThinkAgile HX, MX en VX, die geoptimaliseerd zijn voor AI, zijn kant-en-klare hybride cloudoplossingen met de nieuwe 5e generatie Intel Xeon Scalable-processors en een open ecosysteem van partners, waaronder Microsoft, Nutanix en VMware. De nieuwe ThinkAgile geïntegreerde hybride cloudoplossingen bieden toonaangevende cloudsoftware die nieuwe mogelijkheden biedt, snellere back-up en herstel mogelijk maakt en de implementatietijd tot 75% verkort.

Lenovo breidt zijn portfolio verder uit met ThinkAgile VX met VMware Cloud Foundation (VCF) referentiearchitectuur, waarmee ondernemingen gevirtualiseerde workloads in de hybride cloud kunnen ondersteunen. ​ Het nieuwe ThinkAgile MX450 Edge Integrated System met ingebouwde Azure Arc biedt een compacte oplossing die Azure cloudservices en AI-inferencing aan de edge biedt. Daarnaast bouwt ThinkAgile HX AI for the Edge met Nutanix herhaalbare, schaalbare oplossingen om AI en machine learning compute of storage workloads op afstand af te handelen.

Lenovo werkt samen met Intel om de nieuwste technologie te leveren met ondersteuning van hun nieuwe CPU in het ThinkSystem-portfolio van dichte geoptimaliseerde, rack- en toweroplossingen. Voor rekenintensieve werklasten blijft Lenovo zijn mogelijkheden voor multi-node servers uitbreiden met de SD530 V3, SD550 V3 en SD650-N V3 dichte geoptimaliseerde servers die worden aangedreven door de nieuwe 5e generatie Intel® Xeon® Scalable processors, waarmee klanten hun verwerkingskracht kunnen maximaliseren in de helft van de ruimte met tot 40% lager stroomverbruik met Lenovo Neptune vloeistofkoeling.

Voor ondernemingen bieden de robuuste Lenovo ThinkSystem SR650 V3- en SR630 V3-rackservers flexibele configuraties met geoptimaliseerde prestaties voor AI-werklasten. Voor locaties met meerdere vestigingen, waaronder bijkantoren en winkels, maken de nieuwe Lenovo ThinkSystem SR250 V3 rack server en ST250 V3 tower server gebruik van Intel Xeon E-2400 processors met tot 21% hogere totale prestaties om flexibele compute voor de rand te leveren.

Cloud Agility faciliteren

Lenovo ontketent de kracht van AI om intelligente transformatie in elke branche te stimuleren - van de broekzak tot de cloud met speciaal gebouwde AI-ready apparaten, infrastructuur, oplossingen en diensten die industrieën, bedrijven en individuen over de hele wereld stuwen. Lenovo TruScale for Hybrid Cloud levert de prestaties die nodig zijn voor het versnellen van AI-toepassingen en biedt as-a-service en volledig beheerde on-prem datacenteroplossingen om flexibel capaciteit te creëren, te verschuiven en te schalen om aan de veranderende bedrijfsbehoeften te voldoen. Lenovo's nieuwe TruScale Hybrid Cloud for Edge biedt een kosteneffectieve oplossing met kleinere configuraties om AI te ondersteunen waar nodig en omvat een self-service cloudbeheerplatform dat meer flexibiliteit en controle over dataworkloads mogelijk maakt.

Naast zijn geavanceerde hybride cloudplatform helpt Lenovo klanten om de implementatie van AI te versnellen via zijn nieuwe Professional Services for AI. De service, die wordt ondersteund door Lenovo's uitgebreide kennisbasis en wereldwijde team van industrie-experts, is een oplossing van één leverancier die organisaties helpt inzicht te krijgen in AI en hen begeleidt bij de meest effectieve, end-to-end IT-implementaties die zijn afgestemd op het snel behalen van de gewenste bedrijfsresultaten.

Eindgebruikers zullen ook profiteren van de hybride cloudoplossingen van Lenovo met nieuwe Lenovo laptops die toonaangevend zijn op het gebied van AI-pc-innovatie en die de manier veranderen waarop mensen werken, spelen en verbinding maken met hun pc. Met de nieuwste ThinkPad X1 en IdeaPad Pro 5i kunnen gebruikers genieten van de meest geavanceerde pc-ervaringen ooit, aangedreven door AI computing. Deze laptops zijn uitgerust met Intel Core Ultra-processors en krachtige Wi-Fi-connectiviteit om AI PC-taken te versnellen met snelheid en intelligentie voor lokale, publieke en private hybride AI-modellen.

Bezoek https://www.lenovo.com/us/en/servers-storage/hybrid-cloud-ai-solutions/ om meer te weten te komen.

About Lenovo

Lenovo is a US$62 billion revenue global technology powerhouse, ranked #217 in the Fortune Global 500, employing 77,000 people around the world, and serving millions of customers every day in 180 markets. Focused on a bold vision to deliver Smarter Technology for All, Lenovo has built on its success as the world’s largest PC company by further expanding into growth areas that fuel the advancement of ‘New IT’ technologies (client, edge, cloud, network, and intelligence) including server, storage, mobile, software, solutions, and services. This transformation together with Lenovo’s world-changing innovation is building a more inclusive, trustworthy, and smarter future for everyone, everywhere. Lenovo is listed on the Hong Kong stock exchange under Lenovo Group Limited (HKSE: 992)(ADR: LNVGY). To find out more visit https://www.lenovo.com, and read about the latest news via our StoryHub.

LENOVO, THINKSYSTEM, THINKAGILE, THINKSHIELD, NEPTUNE and TRUSCALE are trademarks of Lenovo. Intel, Intel Core and Xeon are trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the U.S. and/or other countries. VMware is a trademark of VMware, Inc. All other trademarks are the property of their respective owners. ©2023 Lenovo. All rights reserved.

About Intel

Intel (Nasdaq: INTC) is an industry leader, creating world-changing technology that enables global progress and enriches lives. Inspired by Moore’s Law, we continuously work to advance the design and manufacturing of semiconductors to help address our customers’ greatest challenges. By embedding intelligence in the cloud, network, edge and every kind of computing device, we unleash the potential of data to transform business and society for the better. To learn more about Intel’s innovations, go to newsroom.intel.com and intel.com.