Lenovo levert toekomstbestendige IT-infrastructuur voor KMO’s

Nieuwe en eenvoudig in gebruik edge-to-cloud-oplossingen maken bedrijfsgroei mogelijk

Vandaag introduceert Lenovo nieuwe, op maat gemaakte IT-infrastructuur-oplossingen voor KMO’s. Het biedt een  complete reeks gebruiksvriendelijke oplossingen en diensten om intelligente transformatie mogelijk te maken en bedrijven te laten groeien. De suite van edge-to-cloud flexibele IT-infrastructuur-oplossingen is ontworpen om groeiende bedrijven te helpen en bestaat uit nieuwe server-, opslag- en service-mogelijkheden die organisaties helpen eenvoudig beperkingen in resources te overwinnen, te optimaliseren voor werken op afstand en innovatie te versnellen.

KMO’s vormen het merendeel van de wereldwijde economie en beroepsbevolking. Volgens IDC zal 70% van de KMO’s hun IT-uitgaven tegen 2026 aanzienlijk hebben verhoogd. Terwijl de digitale transformatie wereldwijd blijft versnellen, moeten groeiende bedrijven in staat zijn om zich snel aan te passen aan de eisen van de continu veranderende markt. Daarnaast is het belangrijk een snellere implementatie te kunnen realiseren, eenvoudig middelen te beheren en beveiligingsrisico's te verminderen. Vandaag de dag worden veel organisaties geconfronteerd met beperkingen op het gebied van IT-personeel, vaardigheden en financiering, wat barrières vormt voor transformatie van de infrastructuur. De nieuwe, speciaal-gebouwde cloud- en on-prem server-oplossingen van Lenovo bieden een betrouwbare infrastructuur en bewezen expertise die de productiviteit van het personeel verbetert en bedrijven in staat stelt klein te beginnen, concurrerend te blijven en te groeien.

"De wereldwijde digitale transformatie gaat door, en de juiste IT-infrastructuur en -diensten vormen  het hart van elk bedrijf. Ze bieden kennis en inzichten die kansen vergroot en groei stimuleert", zegt Kamran Amini, Vice President en General Manager van Server & Storage, Lenovo Infrastructure Solutions Group. "In samenwerking met ons brede netwerk van channelpartners en solution providers zijn de nieuwe IT-infrastructuur-oplossingen en TruScale-services van Lenovo voor middelgrote bedrijven geoptimaliseerd. Dit helpt organisaties hun klantenservice te verbeteren, de verkoop te versnellen en next-generation applicaties uit te rollen, zodat ze hun bedrijf kunnen laten groeien, nu en tot ver in de toekomst."

Toekomstbestendige transformatie met flexibele IT

Door middel van de geoptimaliseerde servers, opslag en diensten van Lenovo kunnen bedrijven zich onderscheiden en hun groei versnellen met werken op afstand en hybride cloudoplossingen. Het uitgebreide portfolio van Lenovo omvat nieuwe single-socket ThinkSystem V2-servers, onlangs verbeterde Lenovo TruScale Infinite Storage en een reeks bekroonde diensten.

Met robuuste betrouwbaarheid bieden de nieuwe ThinkSystem V2-servers een flexibele, energiezuinige en geluidsarme oplossing voor beperkte ruimtes binnen en buiten het datacenter. De nieuwe single-socket ThinkSystem ST50 V2-, ST250 V2- en de SR250 V2-servers bieden bedrijven eenvoudige oplossingen die gemakkelijk op maat te maken zijn voor de behoeften van elk bedrijf, inclusief ondersteuning voor bedrijfskritische applicaties in de detailhandel, productie en financiële dienstverlening. In combinatie met ThinkSystem-servers is het Lenovo ThinkSystem DM5100F-opslagsysteem een bekroonde en betaalbare all-flash SAN-opslagoplossing met een scala aan functies,  die zich in de loop van de tijd aanpast aan nieuwe werklasten. Hierdoor kunnen bedrijven klein beginnen en verder groeien, en hun data beheren van de edge tot de cloud.

“Omdat Lenovo services ons infrastructuurbeheer verzorgt, besteden we nu meer middelen aan het bouwen van nieuwe digitale diensten voor klanten”, zegt Pedro Ramirez, CEO van STGT. “Met Lenovo TruScale Infrastructure Services worden we een wendbaarder bedrijf, dat diensten van hogere kwaliteit aan klanten levert en tegelijkertijd onze kosten aanzienlijk verlaagt. In de komende jaren zal de oplossing van Lenovo ons helpen om duurzame groei te realiseren.”

Beheer makkelijk gemaakt

Lenovo helpt klanten hun data- en infrastructuur-oplossingen efficiënt en eenvoudig te beheren, met behulp van de ingebouwde beheersoftware Lenovo XClarity. Met Lenovo XClarity beschikken bedrijven over een gebruiksvriendelijk dashboard dat IT-management taken kan standaardiseren, vereenvoudigen en automatiseren. Hiermee kunnen systemen in slechts drie minuten worden geconfigureerd en tot 90 procent van de servicecalls kan worden voorkomen.

Voor bedrijven met kantoren op verschillende locaties is het een uitdaging om hybride werken adequaat te faciliteren. Lenovo TruScale for Hosted Desktops stelt externe werknemers in staat om overal productief te zijn met verbeterde beveiliging. Om het nog gemakkelijker te maken, biedt Lenovo Professional Services Tokens aan, die gekocht kunnen worden voor technische IT-expertise en hulp per uur.

Verbeterd herstel en bescherming

Historisch gezien is 43 procent van de cyberaanvallen gericht tegen kleine en middelgrote ondernemingen1. Van de bedrijven die met een beveiligingsinbreuk of cyberaanval te maken krijgen, gaat bijna 60 procent failliet2. De oplossingen van Lenovo voor bedrijfscontinuïteit helpen het risico op downtime te verminderen. Lenovo biedt ThinkSystem V2-servers met ThinkShield Security en bekroonde ThinkSystem DM-opslagoplossingen met ingebouwde automatische ransomwarebescherming. Met de back-up- en hersteloplossing van Lenovo, kunnen bedrijven zich bijvoorbeeld beter beschermen tegen beveiligingsrisico's, dataverlies en onvoorziene storingen.

Terwijl de digitale evolutie zich voortzet, hebben groeiende bedrijven de kans om hun IT-infrastructuur klaar te maken voor de toekomst. Zo hebben ze een betere concurrentiepositie vandaag, en in de toekomst. In samenwerking met de meest betrouwbare wereldwijde channelpartners in de sector biedt Lenovo gebruiksvriendelijke infrastructuur-oplossingen voor groeiende bedrijven. Van betaalbaarheid en flexibiliteit tot wereldwijde levering en ondersteuning: de oplossingen van Lenovo verbeteren de productiviteit en bevorderen nieuwe manieren van werken in een veranderende bedrijfswereld.

Lees hier meer over deze aangepaste IT-infrastructuur-oplossing voor middelgrote bedrijven.

1. https://www.hiscoxgroup.com/cyber-readiness
  2. https://www.inc.com/joe-galvin/60-percent-of-small-businesses-fold-within-6-months-of-a-cyber-attack-heres-how-to-protect-yourself.html