Lenovo onthult uitgebreide visie - 'AI voor iedereen' - op 9e Global Tech World Event

Lenovo toont de volgende generatie AI-mogelijkheden, gericht op het creëren van inclusieve aanbiedingen en oplossingen op ieders maat

Vandaag onthulde Lenovo zijn meest uitgebreide AI-mogelijkheden tot nu toe en zijn visie op 'AI for All' tijdens het jaarlijkse wereldwijde innovatie-evenement Tech World in Austin, Texas. Het evenement van dit jaar, het 9e dat het bedrijf organiseerde, richtte zich op hoe Lenovo de kracht van AI ontketent om intelligente transformatie te stimuleren in elk aspect van ons leven en in elke branche - van broekzak tot cloud met speciaal gebouwde AI-ready apparaten, infrastructuur, oplossingen en diensten die industrieën, bedrijven en individuen over de hele wereld sterker maken.

Als onderdeel van een verenigende visie van 'AI voor iedereen', en na de aankondiging van een verdere investering van US$1 miljard in AI-innovatie, deelde Lenovo zijn dynamische benadering van hybride AI, waarbij het gelooft dat publieke, private en persoonlijke foundationmodellen naast elkaar zullen bestaan om AI voor iedereen mogelijk te maken. Om gegevens veilig te houden en de privacy van gebruikers te beschermen, kan Lenovo AI exclusief werken binnen een apparaat of veilig met servers op locatie. In beide gevallen leert Lenovo AI van gegevens die door een individuele gebruiker of door de bedrijfseigen gegevens van een onderneming zijn verstrekt, maar zorgt ervoor dat er geen informatie openbaar wordt gedeeld of dat er open trainingsdatasets worden ingevoerd. Dit is niet alleen veiliger, maar de resultaten kunnen ook krachtiger en persoonlijker zijn.

Lenovo Chairman en CEO Yuanqing Yang werd op het podium vergezeld door leiders van Lenovo's wereldwijde partners, waaronder NVIDIA Founder, President en CEO, Jensen Huang; AMD Chair en CEO, Dr. Lisa Su, en Formula 1® President en CEO, Stefano Domenicali. De voorzitter en CEO van Microsoft, Satya Nadella, de CEO en president van Qualcomm, Cristiano Amon, en de CEO van Intel, Pat Gelsinger, namen via een videoverbinding deel aan Tech World.

Tijdens zijn keynote toespraak deelde Yang de plannen van Lenovo om toonaangevende AI-technologie te leveren aan organisaties van alle groottes: "Ik ben verheugd om onze innovatieve visie te delen voor het leveren van AI voor iedereen - individuen en bedrijven - over de hele wereld, via Lenovo's pocket-to-cloud computing mogelijkheden, met gepersonaliseerde, op maat gemaakte kennis over de individuen en bedrijven terwijl de privacy en gegevensbeveiliging worden beschermd. Dit is ook een viering van partnerschappen met belangrijke leiders in het AI-tijdperk. Samen ontketenen we de kracht van AI om een slimmere, meer inclusieve en duurzamere wereld op te bouwen."

Op het podium in Austin sprak AMD voorzitter en CEO Dr. Lisa Su over het diepe partnerschap tussen Lenovo en AMD: "We hebben een lange geschiedenis van co-innovatie met Lenovo, van ThinkSystem in het datacenter tot ThinkStation werkstations en ThinkPad laptops. In de toekomst zijn we verheugd om onze samenwerking uit te breiden om AI-geoptimaliseerde oplossingen aan te bieden voor Lenovo's pc- en datacenterportfolio die worden aangedreven door AMD Ryzen-, EPYC™- en Instinct™-processors."

Via een video voegde Microsoft Chairman en CEO, Satya Nadella, toe: "Bij Microsoft zetten we ons in om mensen en organisaties te helpen digitale technologie toe te passen om zich aan te passen en te gedijen in dit nieuwe tijdperk van AI. Daarom is onze langdurige samenwerking met Lenovo zo belangrijk. Door de jaren heen hebben we de apparaten en diensten van Lenovo samengebracht met de kracht van technologie om klanten over de hele wereld te helpen in elke branche en in elke sector van de economie. En samen zullen we voortbouwen op deze investeringen om het volgende niveau van waarde voor onze gezamenlijke klanten te stimuleren."

Lenovo werkt aan de volgende generatie AI-ready en AI-geoptimaliseerde infrastructuur om klanten over de hele wereld krachtige, op maat gemaakte, schaalbare en energiezuinige AI te bieden via een hybride aanpak. Het nieuwe tijdperk van hybride AI zal bedrijven helpen de kracht van hun data te ontsluiten, waar deze ook wordt gecreëerd, en de weg naar intelligente transformatie vereenvoudigen door AI uit te breiden naar buiten de cloud en in realtime te leveren aan bedrijven aan de verre rand. Op het podium kondigden Lenovo Chairman en CEO Yuanqing Yang en NVIDIA CEO en oprichter Jensen Huang een uitgebreid partnerschap aan met nieuwe, hybride oplossingen en technische samenwerking om de kracht van generatieve AI aan elke onderneming te leveren.

Als Time to Market-partner met NVIDIA zal Lenovo volledig geïntegreerde systemen leveren die AI-gebaseerd computergebruik overal brengen waar gegevens worden gecreëerd, van de rand tot de cloud, zodat bedrijven eenvoudig op maat gemaakte generatieve AI-toepassingen kunnen implementeren die innovatie en transformatie in elke branche stimuleren. Door de samenwerking zullen Lenovo en NVIDIA systemen van de volgende generatie creëren op basis van NVIDIA's flexibele MGX modulaire referentieontwerp om een breed scala aan robuuste en veilige oplossingen te leveren voor de meest veeleisende generatieve AI-workloads, waardoor bedrijven cognitieve beslissingen op schaal kunnen implementeren met het NVIDIA Omniverse-platform.

Samen stellen de bedrijven bedrijven ook in staat om AI met vertrouwen in te zetten en hun AI-gedreven transformaties te beginnen met de nieuwe Lenovo AI Professional Services Practice. De praktijk biedt een breed scala aan diensten, oplossingen en platforms en helpt bedrijven van alle groottes bij het navigeren door het AI-landschap, het vinden van de juiste oplossingen en het snel, kosteneffectief en op schaal inzetten van AI voor hun organisaties, zodat AI van concept tot realiteit wordt gebracht.

Lenovo demonstreerde de toekomst van AI-ready apparaten en AI-aangedreven functies, waaronder een visie op de toekomstige AI-pc die de productiviteit verhoogt, de workflow stroomlijnt en gegevens beveiligt, en een demo van Personal AI Twin. Dit wordt bereikt met AI-interacties op het toetsenbord en natuurlijke taal van de eindgebruiker, evenals een nieuwe conceptfunctie genaamd AI NOW, wat een persoonlijke AI-twin (AI-assistent) oplossing is voor AI-pc's. De AI maakt gebruik van gepersonaliseerde en privé-inferentiemodellen op basis van de kennisbank en verfijnde modellen van de gebruiker zelf en beschermt de eindgebruiker met gegevensbeveiliging en privacybescherming.

Naast de demonstraties van het AI-apparaat onthulde Lenovo ook een adaptief displayconcept voor smartphones dat in verschillende vormen gebogen en gevormd kan worden, afhankelijk van de behoeften van de gebruiker. Dit concept is gebaseerd op de display- en mechanische innovaties van de opvouwbare apparaten en oprolbare concepten van Lenovo, en op updates van de totaaloplossing van het bedrijf voor AI-gestuurde motion capture, Project Chronos. Lenovo deelde ook zijn werk in het bredere tech-ecosysteem met partners zoals NVIDIA, waar Lenovo's centrale rekeneenheid zal draaien op NVIDIA's DRIVE Thor-platform, 's werelds krachtigste boordcomputer.

Als onderdeel van zijn focus op slimme oplossingen kondigde Lenovo zijn visie op Enterprise AI Twin aan - AI-toepassingen die diepgaande kennis hebben over een onderneming en die kennis privé en veilig houden. Het vindt en extraheert relevante informatie binnen je onderneming, van apparaten, edge en private cloud, synthetiseert ze tot beoordelingen en conclusies, en stelt oplossingen voor. De AI Twin kan worden gebruikt voor een breed scala aan scenario's - van het helpen van werknemers bij het boeken van reisplannen die voldoen aan het bedrijfsbeleid en passen bij individuele voorkeuren, tot supply chain teams die risico's beperken op basis van openbare AI-informatie zoals weerpatronen, samen met enterprise AI die kijkt naar klantorders en de impact van het weer op zendingen, onderdelen die aankomen, transportstoringen, enz.

Naast CEO Yuanqing Yang deelden CTO en businessgroepleiders van Lenovo hun visie op AI voor iedereen:

Dr. Yong Rui, Senior Vice President en Chief Technology Officer, gaf het volgende commentaar: "Samenvattend geloven we dat AI in de toekomst zal bestaan uit een combinatie van publieke, private en persoonlijke foundationmodellen (FM) die samenwerken. Onze hybride AI-service zal gebruikmaken van de drie soorten FM en AI-toepassingen mogelijk maken in de cloud, aan de rand en op apparaten met personal twin en enterprise twin. Lenovo wil graag samen met partners bouwen aan dit Hybrid AI-ecosysteem om het potentieel van foundation-modellen te ontketenen en zowel onze industrie als het dagelijks leven ten goede te komen."

Kirk Skaugen, Executive Vice President en President van Lenovo's Infrastructure Solutions Group, deelde Lenovo's visie op de volgende generatie AI-oplossingen. Door het nieuwe IT-tijdperk te versnellen met speciaal gebouwde AI-ready infrastructuur die verder gaat dan het datacenter naar de rand, helpt Lenovo bedrijven de kracht van hun data te ontsluiten. Met de hulp van partners als Dr. Jonas Juselius, CTO bij Oceanbox en Dr. Bernd Geiger, CEO en CTO bij semafora systems, deelde Skaugen de impact van krachtige AI-oplossingen op bedrijfsresultaten.

"Ongeacht waar je je AI doet, ongeacht of je compute voor algemene doeleinden wilt of compute op maat, Lenovo biedt kant-en-klare oplossingen - waardoor AI overal en voor iedereen mogelijk wordt," aldus Skaugen. "Door onze eigen baanbrekende AI-technologie-innovatie en samen met een uitgebreid netwerk van best-in-class partners creëren de nieuwe Lenovo Hybrid AI-oplossingen een sneller en flexibeler pad naar generatieve AI door overal AI op datacenterniveau naar de bron van bedrijfsgegevens te brengen."

Ken Wong, Executive Vice President en President van Lenovo's Solutions & Services Group, besprak het veranderende technologielandschap en kondigde Lenovo's nieuwste, AI-gestuurde aanbiedingen aan die bedrijven helpen AI in te zetten om bedrijfsactiviteiten te verbeteren en digitale ervaringen te vergroten. De aanbiedingen omvatten:

• AI Professional Services Practice, in samenwerking met NVIDIA, helpt klanten AI-implementatie van concept tot resultaat snel te volgen.
  • Care of One Platform is een eerste AI-oplossing in zijn soort die inzichten en ondersteuning biedt om bedrijven te helpen de optimale werkomgeving te creëren en de ervaring en productiviteit van werknemers te verbeteren.
  • Sustainability AI Engine helpt bedrijven bij het visualiseren van de invloed van zakelijke keuzes die van invloed kunnen zijn op hun duurzaamheidsdoelstellingen en bij het kiezen van de beste duurzaamheidsopties om het gewenste resultaat te behalen.

"AI brengt opwindende mogelijkheden, maar ook verhoogde urgentie en complexiteit voor de CIO's van vandaag. Lenovo heeft de ervaring, de expertise en de end-to-end oplossingen om AI op alle juiste manieren snel aan het werk te zetten", aldus Wong.

Luca Rossi, Executive Vice President and President of Lenovo’s Intelligent Devices Group, benadrukte het belang van AI-apparaten. Tijdens live demonstraties van zowel Project Chronos als het adaptieve beeldschermconcept van Motorola met een generatieve AI-demo, toonde Lenovo de kracht van AI-oplossingen en zijn positie als leider op het gebied van innovatie. Met medewerking van Formula 1 Director of Strategic Technical Ventures, Pete Samara, benadrukte Rossi hoe de slimmere technologie en oplossingen van Lenovo de technologisch meest geavanceerde sport ter wereld voeden en de fanervaring verbeteren, zoals met virtual reality. Rossi sprak ook met Joseph Artuso, Chief Commercial Officer van OpenBCI, over hoe Lenovo's ThinkStation workstation line-up elk bedrijf on-premise, schaalbare AI-oplossingen biedt die worden gebruikt voor het ontwikkelen en beheren van basismodellen die de toekomst van AI-gestuurde computers aandrijven. Door deze innovaties en partnerschappen kan Lenovo krachtige on-device mogelijkheden leveren.

"Lenovo is klaar om te winnen op het gebied van AI-apparaten met kennis en ervaringen die op jou zijn afgestemd. Onze toekomstige AI-apparaten zullen nooit stoppen met leren en zullen een persoonlijk basismodel hosten dat ze uniek maakt voor jou en tegelijkertijd je privacy beschermt. En trouw aan Lenovo's niet-aflatende toewijding aan innovatie, voorzien we toekomstige AI-apparaten van nog natuurlijkere en intuïtievere interactiemogelijkheden voor een betere algehele ervaring," zegt Luca Rossi, President van Lenovo's Intelligent Devices Group. "Lenovo streeft naar het meest uitgebreide en verbonden AI-enabled portfolio voor consumenten- en zakelijke behoeften. Om dat te bereiken, blijven we nauw samenwerken met partners om deze transformationele verschuiving in onze industrie te leiden."

Bezoek de Lenovo Tech World ’23 homepage voor meer informatie.

About Lenovo

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) is a US$62 billion revenue global technology powerhouse, ranked #217 in the Fortune Global 500, employing 77,000 people around the world, and serving millions of customers every day in 180 markets. Focused on a bold vision to deliver smarter technology for all, Lenovo has built on its success as the world’s largest PC company by further expanding into growth areas that fuel the advancement of ‘New IT’ technologies (client, edge, cloud, network, and intelligence) including server, storage, mobile, software, solutions, and services. This transformation together with Lenovo’s world-changing innovation is building a more inclusive, trustworthy, and smarter future for everyone, everywhere. To find out more visit https://www.lenovo.com, and read about the latest news via our StoryHub.