Lenovo™ verbindt consumenten met de krachtige realiteit van de nieuwe slimme apparaten van vandaag

Computing wordt persoonlijker met smartphones, laptops, slimme assistenten en reality-defying headsets

Lenovo kondigt vandaag vijf nieuwe slimme apparaten aan die de kracht en het potentieel van intelligente technologie laten zien door gebruik te maken van artificial intelligence (AI), slimme functies, Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR).

Door de betaalbare prijzen maken deze apparaten transformatieve technologie toegankelijk voor de gewone consument. De Explorer Mixed Reality-headset, de Moto X-smartphone, de Tab 4 Home Assistant, de Yoga 920 convertible en de Mirage AR-headset brengen een ongeëvenaard aantal manieren voor een meer gepersonaliseerde computerervaring. Daarnaast wordt de pc-lijn van Lenovo uitgebreid met de nieuwe 12 inch Yoga 720 convertible, Miix 520 Windows® 10 detachable en ThinkVision P27u-monitor.

Lenovo Explorer

Samen met Microsoft heeft Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) de Lenovo Explorer Mixed Reality-headset ontworpen met meer dan 100 VR-ready titels. Lenovo Explorer is een natuurlijke en betaalbare uitbreiding van je pc: je krijgt bijvoorbeeld toegang tot Microsoft Office Suite. Daarnaast kun je online surfen of series kijken in een virtuele kantooromgeving, VR-games spelen, nieuwe dingen ontdekken door holo-tours en 3D, 360 graden en 4K video’s kijken.

De digitale assistent gaat mobiel - de nieuwe Moto X

Lenovo lanceert de vierde generatie Moto X. Het toestel heeft een slimmere camera die verder gaat dan alleen foto’s maken. Zo kun je met de AR-functie animaties toevoegen aan foto's of video’s en met de Landmark Detection-functie kun je door de camera te richten op één punt meer informatie krijgen over wat je ziet. De nieuwe Moto X is de eerste van Motorola's smartphones met Amazon Alexa, waardoor je meer opties krijgt bij het kiezen van een mobiele digitale assistent1.

Transformeer je tablet - Lenovo Home Assistant Pack

Alexa maakt ook andere apparaten slimmer en dit zie je als eerste bij de tablets van Lenovo. De op families gerichte Tab 4-serie is nu nog veelzijdiger dankzij het Alexa-powered Home Assistant Pack. Gebruik je stem om nieuws, het weer of je kalender te zien op het 4s-scherm. Het Home Assistant Pack rust de Tab 4 uit met de Home Assistant-app, een krachtige 3W luidspreker en spraakdetectie met twee microfoons.

Je pc personaliseren met een pen, spraakherkenning en biometrische beveiliging op de Yoga 920

De Yoga 920 convertible is een nog slimmere laptop met nieuwe smartpen functionaliteit, spraakherkenning vanop afstand2, mixed reality-opties, biometrische beveiliging en andere opties. Omdat velen nog graag met een toetsenbord of pen werken, biedt de Yoga 920 een optionele Lenovo Active Pen 2 met Windows Ink™. Deze pen heeft 4.096 drukgevoelige niveaus en maakt notities zonder waarneembare vertraging. Daarnaast heeft de Yoga 920 spraakherkenning met Cortana. Cortana gebruikt AI om te leren van gebruikers zodat de Yoga 920 met de tijd steeds slimmer wordt. Het combineert de Intel®'slatest 8th Gen™ Quad Core™ i7-processor, Windows® 10 OS met een bijna randloos 4K IPS touchscreen in een 13,9 inch frame. Daarnaast zijn er limited edition Yoga 920 Gorilla Glass® cover-ontwerpen beschikbaar, waaronder de Yoga 920 Vibes met visuele trillingen, Star Wars Special Edition Yoga 920 Rebel Alliance en Star Wars Special Edition Yoga 920 Galactic Empire43.

Degenen die liever werken op een groter scherm kunnen de Yoga 920 koppelen met de nieuwe ThinkVision P27u-monitor. Deze monitor heeft een randloos 4K scherm, professionele kleurintensiteit, snelle reactietijden, een USB Type-C-aansluiting en ondersteund een optionele geluidsbalk.

Daarnaast lanceert Lenovo de 12 inch Yoga 720, het meest draagbare en compacte Yoga 720-model. Het model is uitgerust met optionele Active Pen, vingerafdruklezer en Cortana digitale assistent. Als laatste biedt de Windows 10 Miix 520 mobiele gebruikers intuïtieve manieren om content te creëren met de Lenovo digitale pen en optionele WorldView-camera voor 3D-beeldvorming.

Star Wars: Jedi Challenges

Lenovo en Disney onthullen vandaag de Star Wars: Jedi Challenges: een nieuw Augmented Reality Star Wars-product dat fans in staat stelt Star Wars te ervaren op een manier die nooit eerder mogelijk was. Jedi Challenges omvat een Lenovo Mirage AR-headset, lightsaber controller, tracking beacon en uren aan Star Wars-gameplay. Jedi Challenges is onderdeel van Force Friday II; de wereldwijde lancering van nieuwe Star Wars-producten. Het is nog niet bekend of en wanneer de Star Wars: Jedi Challenges beschikbaar is in België. Star Wars: Jedi Challenges is compatibel met Android-telefoons en iPhones4.

Prijzen en beschikbaarheid

• De Moto X is beschikbaar vanaf 31 september voor €379,-
  • De Yoga 920 is beschikbaar vanaf half november voor €1899,-
  • Lenovo Explorer is beschikbaar vanaf november voor €499,-
  • De prijs en beschikbaarheid van de Tab4 Pro is op dit moment nog niet bekend, kijk op http://news.lenovo.com/IFA2017 voor meer informatie.
  • Het is nog niet bekend of en wanneer de Star Wars: Jedi Challenges beschikbaar is in België.

1 Amazon Alexa integration is available in markets where Amazon has Alexa, including the U.S., Germany and UK.

2 Cortana with far-field voice-recognition technology supports up to 4 meters away and in standby mode, requires Windows 10 Fall Creators Update which will automatically update starting October 17, 2017.

3 Cover designs and color options may vary by geography and may only be available in selected markets

4 Voor een lijst van alle compatible smartphones bezoek: jedichallenges.com/compatibility

Sara Pas

youEngine