Lenovo versnelt turnaround met double-digit omzetgroei in het eerste financiële kwartaal

Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) maakt vandaag de resultaten bekend van haar eerste financiële kwartaal dat eindigde op 30 juni 2018. Voor het tweede kwartaal op rij heeft Lenovo een jaar-op-jaar double-digit omzetgroei bereikt. De omzet van het eerste kwartaal komt uit op $11,91 miljard; een stijging van 19% jaar-op-jaar. Dit eerste kwartaal steeg het inkomen voor belastingen met $182 miljoen ten opzichte van een jaar geleden naar $113 miljoen.

Afgelopen kwartaal maakte Lenovo bekend dat Lenovo de Personal Computer and Smart Devices Group (PCSD) en Mobile Business Group (MBG) samenvoegt tot de Intelligent Devices Group (IDG). Deze nieuwe manier van werken leidde tot een double-digit omzetgroei op jaarbasis en een stijging van pc-marktaandelen.

Meer informatie kunt u vinden in het Engelstalige persbericht.

Magali Dierckx youEngine

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) is een onderneming uit de Fortune Global 500-ranglijst met een kapitaal van 45 miljard USD en een wereldleider die Intelligente Transformatie stimuleert aan de hand van slimme toestellen en infrastructuur met als doel de best mogelijke gebruikerservaring te creëren. Lenovo maakt een van de ruimste gamma's geconnecteerde producten ter wereld met onder meer smartphones (Motorola), tablets, pc's (Thinkpad, Yoga, Lenovo Legion) en workstations, AR/VR-toestellen en smart home/office-oplossingen. De datacenteroplossingen van Lenovo (ThinkSystem, ThinkAgile) leveren de capaciteit en het rekenvermogen voor de verbindingen die de zakenwereld en maatschappij transformeren.  Lenovo wil ieders eigenheid stimuleren en bouwen aan een slimmere toekomst waarin iedereen zich goed voelt.  Volg ons op LinkedInFacebookTwitterInstagramWeibo, lees onze laatste nieuwtjes op onze Storyhub, of bezoek ons op http://www. lenovo.com/