Maarten Guijt nieuwe General Manager Benelux bij Lenovo

Vandaag kondigt Lenovo aan dat Maarten Guijt is benoemd als General Manager Benelux. Maarten is werkzaam bij Lenovo sinds 1 december 2018 en zal rapporteren aan Francois Bornibus, President EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Maarten vervangt Andreas Mayer na zijn vertrek eerder dit jaar.

In zijn functie zal Maarten de strategie en transformatie-initiatieven van Lenovo (Lenovo Personal Computing en Smart Devices-divisie) in de Benelux verder versterken. Onderdeel van zijn missie is het optimaliseren van de globale positie van Lenovo als leidende pc-fabrikant om een stabiele nummer één-positie in Benelux te veroveren. Tevens zal hij zich inzetten voor groei en marktaandeel in de tablets- en smart devices-markt.

Francois Bornibus zegt over de benoeming Maarten Guijt: "Gedurende zijn loopbaan heeft Maarten ruime leiderschapservaring opgedaan met het managen van teams op regionaal, nationaal en mondiaal niveau en in verschillende business-, strategie- en route-to-market-disciplines. Ik ben blij dat hij onderdeel wordt van de Lenovo-familie."

Maarten is een ervaren leider die al twintig jaar succesvol goed presterende teams in de internationale IT- en Telecom-industrie leidt. Voordat hij bij Lenovo kwam, vervulde hij de rol van General Manager bij HP Indigo Digital Solutions Northern Europe vanuit Nederland. Voorafgaand aan deze functie had Maarten verschillende strategische leidinggevende functies op het hoofdkantoor van HP in Palo Alto, Californië en verschillende rollen in zijn 13 jaar bij KPN Royal Dutch Telecoms.

Maarten is afgestudeerd in Marketing en International Business aan de Universiteit van Duesto in San Sebastián, Spanje en de Haarlem Business School in Nederland. Door de jaren heen heeft Maarten verschillende (internationale) diploma’s behaald, waaronder Executive Education aan het Instituut voor Management in Lausanne (Zwitserland), Marketing en Strategic Marketing Planning aan de Universiteit van Tilburg, Business Management aan Nyenrode Nederland en de London Business School in Engeland.

Claudia Petré

Account Manager, youEngine