Motorola pakt uit met innovatieve smartphones en breidt zo de Moto Mods familie verder uit

Donderdag 31 augustus 2017 — Lenovo introduceert vandaag in Berlijn via zijn dochterbedrijf Motorola Mobility twee nieuwe en innovatieve mobiele toestellen - de moto x4 , die wereldwijd wordt gelanceerd, en de moto z2 Force Edition, die is uitgerust met de nieuwste Moto Mod innovatie, de 360 Camera Moto Mod, en die verkrijgbaar zal zijn in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

De nieuwe vierde generatie moto x valt op door de unieke intuïtieve gebruikerservaring, de slimmere software, de laatste nieuwe cameratechnologie en het oogstrelende design. En de moto z familie met compatibele Moto Mods blijft maar uitbreiden. De nieuwste paradepaardjes zijn de z2 Force Edition en de 360 Camera Moto Mod, twee staaltjes toptechnologie die de consumenten nog meer mogelijkheden bieden.

moto x4: een scherpe focus op stijl

Wie ooit een moto x heeft gebruikt, weet dat dit toestel dankzij de uitzonderlijke software-ervaring ongezien intuïtief, slimmer en gebruikersvriendelijker is. De recentste aanwinst, de moto x4, beschikt over de laatste nieuwe Moto Experiences en combineert die met baanbrekende softwaremogelijkheden.

Een slimmere camera

De moto x4 beschikt over een slimmere camera die meer doet dan alleen foto's nemen. De nieuwe Landmark Detection1 functie op de moto x4 maakt van de camera een alziend oog dat business cards kan scannen en selfies kan opsmukken met Face Filters.

De gecombineerde mogelijkheden van de dual 12 MP en 8 MP camera's achteraan en de geavanceerde software met dual Autofocus Pixel technologie produceren foto's van professionele kwaliteit, terwijl de 16 MP frontcamera met Adaptive Low Light modus3 en de nieuwe Panoramic Selfie functie ervoor zorgen dat u tegen een bredere achtergrond verbluffende selfies kunt nemen, zelfs bij weinig licht.

Power en prestaties

De moto x4 beschikt over een 3000 mAh batterij, een krachtige processor en een IP68-gecertificeerd waterresistent design4 dat bescherming biedt tegen morsen, waterspatten en zelfs waterplassen. De afgebogen randen op de achterkant, het aluminium frame en het Corning® Gorilla® Glass dat de voor- en achterkant beschermt tegen krassen maken van dit pareltje een stevig en oogstrelend toestel.

Nieuwe en intuïtieve ervaringen

Zelfs op de drukste momenten blijft de moto x4 een bijzonder slimme smartphone. Amazon Alexa is in het toestel geïntegreerd, dus ontgrendelen hoeft niet meer om te kunnen gsm'en9. Gebruikers kunnen tot vier Bluetooth® audiotoestellen tegelijk aansluiten op het draadloze soundsysteem7.

De moto x4 is tevens uitgerust met Moto Key voor een nog grotere toegankelijkheid. Dat houdt in dat u met een eenvoudige druk met de vinger toegang krijgt tot websites waarvoor u normaal een wachtwoord moet invoeren, terwijl geavanceerde encryptie de veiligheid van uw gegevens garandeert8.

moto z2 Force Edition: strak, knap en onbreekbaar

De nieuwe moto z2 Force Edition maakt komaf met allerlei beperkingen en doet dat met een scherm dat onmogelijk kan breken of versplinteren, een strak design dat volledig uit metaal bestaat, dual 12 MP camera's en indrukwekkende datasnelheden.

Kracht en prestaties

Het 5.5” Quad HD AMOLED-scherm dat gegarandeerd nooit zal breken of versplinteren* en het nieuwe slanke design van de nieuwe moto z dat verstevigd is met 7000 series aluminium zal iedereen kunnen bekoren.

Gebruikers hoeven overdag niet meer op zoek naar een stopcontact dankzij de lange accuduur** - en wanneer de batterij toch een boost nodig heeft, volstaan enkele minuten TurboPower charging*** om er weer acht uur tegenaan te kunnen. Dankzij de onklopbare prestaties, de instant responsiviteit en de ongezien snelle datasnelheden**** van het Qualcomm® Snapdragon™ 835 Mobile Platform kunnen gebruikers in een oogwenk grote bestanden en apps downloaden of moeiteloos muziek en films streamen.

Professionele foto's zonder moeite

Twee camera's betekenen twee keer zoveel focus. De dual 12 MP camera's, de ene monochroom en de andere in kleur, werken samen om verbluffende, kwaliteitsvolle foto's te maken waarbij gebruikers de mogelijkheid hebben om een wazig effect toe te voegen in de achtergrond of op de voorgrond, en zo de ware diepte van hun scène vast te leggen.

Net als de moto z2 Play beschikt de moto z2 Force Edition over de laatste nieuwe Moto Experiences waaronder een nachtdisplay, stemgestuurde opdrachten in Moto Voice en een vingerafdrukscanner op de voorkant. En omdat deze nieuwe moto z compatibel is met Moto Mods kunnen gebruikers hun mobiele ervaring helemaal naar hun hand zetten, zoals hun toestel omvormen tot een 360° camera, een spelconsole, een krachtige stereo speaker, een videoprojector, een batterij en nog veel meer.

Moto 360 Camera: niets ontsnapt aan zijn alziende oog

Klik de nieuwe 360 Camera Moto Mod op eender welk moto z-toestel en verander de smartphone in een 360-gradencamera die alles vastlegt. Met een klik op een knop kunt u interactieve 360-graden filmpjes maken in 4k, voorzien van immersieve 3D-audio die de lens van de camera volgt.

Dankzij de geavanceerde bijbehorende software kunnen gebruikers hun foto's bewerken en de content aanpassen aan hun behoeften. Wanneer de foto's en video's helemaal naar wens zijn, kunnen die rechtstreeks vanuit de Google Photos app met vrienden en op sociale media worden gedeeld.

Beschikbaarheid en prijszetting

• De moto x4 zal beschikbaar zijn op 31 september vanaf € 379.
  • Er is nog niet bekend wanneer de moto z2 Force (€ 849) en de Moto 360 Camera (€279) in de winkel beschikbaar zullen zijn.

Beeldmateriaal kan hier worden gedownload (u gaat akkoord met de licentievoorwaarden wanneer u afbeeldingen of video's gebruikt).

1 Landmark Detection feature included as part of an upgrade that must be accepted by user.

2 Face Filter Feature will be available via a Play Store update on September 26.

3 In low light mode, increasing the pixel size reduces resolution to 4 MP.

4 Liquid damage not covered under warranty. Water, splash and dust resistance were tested to IP68 standards under controlled laboratory conditions. Resistance will decrease as a result of normal wear. Not designed to work while submerged underwater. Do not expose to pressurized water, or liquids other than fresh water. Do not attempt to charge a wet phone.

5 All battery life claims are approximate and based on a standard mixed use profile. The mixed use profile is based on Motorola devices on major 4G LTE networks with excellent coverage and includes both usage and standby time. Out-of-box settings are applied to the mixed use profile to project battery performance. Actual battery performance will vary and depends on many factors including signal strength, network configuration, age of battery, operating temperature, features selected, device settings, and voice, data, and other application usage patterns.

6 Battery must be substantially depleted; charging rate slows as charging progresses. Charger sold separately in some markets

7 When phone is connected to 2.4GHz WiFi network, it will be limited to one Bluetooth® audio device.

8 Requires Bluetooth® 2.1 support on your computer with at least Windows 7 or later versions of the Windows operating system.

9 Amazon Alexa integration is available in markets where Amazon has Alexa, including the U.S., Germany and UK.

1 Applies to NA, EMEA + India; up to 24 hours in ROW. All battery life claims are approximate and based on an average user profile that includes both usage and standby. Actual battery performance will vary and depends on signal strength, network configuration, features selected, and voice, data, operating temperature and other application usage patterns. 3000 mAh is the typical capacity

2 Applies to NA, EMEA + India; 7 hours in 15 minutes ROW. Battery must be substantially depleted; charging rate slows as charging progresses. All battery life claims are approximate and based on an average user profile that includes both usage and standby. Actual battery performance will vary and depends on many factors including signal strength, network configuration, age of battery, operating temperature, features selected, device settings, voice, data, and other application usage patterns.

3 Actual available capacity of user storage and internal memory is less because the operating system, software and other functions which utilize part of this capacity. The available capacity may change with software updates . microSD card sold separately. Content with DRM restrictions may not be able to be moved to the card.

Designed and manufactured by Motorola Mobility, a wholly owned subsidiary of Lenovo.

MOTOROLA, Stylized M Logo, MOTO and the MOTO family of marks are trademarks of Motorola Trademark Holdings, LLC. Android is a trademark of Google Inc. All other trademarks are the property of their respective owners. © 2017 Motorola Mobility LLC. All rights reserved.

About Motorola

Motorola Mobility LLC was acquired by Lenovo Group Holdings in 2015.  Motorola Mobility is a wholly owned subsidiary of Lenovo, and is responsible for designing and manufacturing all Moto branded mobile handsets.

sara.pas@youengine.be youEngine