Motorola versterkt inzet op beveiliging voor zakelijke klanten met ThinkShield for mobile

Voor Motorola staat beveiliging op nummer één. Aangezien hacking een steeds grotere dreiging is, heeft Motorola goed naar zijn klanten geluisterd. Met het oog op Motorola’s zakelijke klanten is er nu ThinkShield for mobile als uitbreiding van het ThinkShield-portfolio van Lenovo. Lenovo en Motorola garanderen samen de allerbeste beveiliging, beheerbaarheid, productiviteit en servicefuncties voor hun smartphones op bedrijfsniveau.

Met dit programma bevindt Motorola zich in een unieke positie om een ​​combinatie van oplossingen, middelen, investeringen en focus te bieden. Het geeft zakelijke klanten een uitgebreide reeks functies. Bovendien is Lenovo al goed voor 1 op de 3 commerciële pc's die wereldwijd worden verkocht. Door ThinkShield uit te breiden naar mobiel brengen Motorola en Lenovo samen een ongeëvenaarde oplossing die verder dan productcategorieën gaat.

Voortbouwend op het robuuste ontwerp van ThinkShield, kent ThinkShield for mobile vier fundamentele principes:

1. Schone OS - door een van de puurste versies van Android te bieden, vooraf geïnstalleerde apps te en complexe UI-lagen te beperken, is de kans op beveiligingsproblemen in Motorola-toestellen minimaal.
  2. Veilig door ontwerp - meerdere beveiligingslagen zijn gebouwd op:
    • Platformbeveiliging van wereldklasse die in alle Motorola-toestellen is geïntegreerd. Naast de kernbeveiliging en het kernbeleid van Android ontwerpt Motorola beveiliging in zijn hardware (met functies zoals op Hardware Based Revocation, Hardware Root of Trust, Unlocked Bootloader Fuse enz.) Daarnaast creëert het een vertrouwensketen door systeembeveiliging (inclusief code-ondertekening, sabotage Proof Identity, Secure Boot en andere functies).
    • Mogelijkheid om apparaten verder te beschermen tegen malware, phishing en netwerkaanvallen via op kunstmatige intelligentie gebaseerde verdedigingsoplossingen.
  3. Altijd beheersbaar - eenvoudige implementatie en beheer door middel van oplossingen en belangrijke partnerschappen, waaronder:
    • Zero-touch enrollment voor een naadloze implementatie van apparaten die eigendom zijn van het bedrijf.
    • Keurmerken en partnerschappen met leveranciers van endpoint-management om een ​​nauwe afstemming met toonaangevende brancheoplossingen te garanderen.
      • Reeks van verbeterde services, inclusief speciale bedrijfsondersteuning voor optimale gemoedsrust.
  4. End-to-end-benadering - volledige bescherming gedurende de levenscyclus van het product door Motorola's:
    • Trusted Supplier Program - een toonaangevend programma dat is ontworpen om ervoor te zorgen dat elke leverancier voldoet aan de hoge veiligheidsnormen van Motorola-klanten.
    • Secure Factory Provisioning - robuuste processen om veilig sleutels, certificaten en apparaatgegevens op elk apparaat te verstrekken.
    • Incident Response Team - een team van beveiligingsprofessionals dat zich toelegt op het reageren op beveiligingsincidenten.

Om het ThinkShield for mobile-portfolio te versnellen, heeft Motorola een Center of Excellence opgericht dat zich richt op de uitbreiding van software, beveiliging, services en oplossingen. Bovendien werkt Motorola samen met marktleiders in de branche om geavanceerde oplossingen te bieden en zo te voldoen aan de meest kritische eisen van klanten.

Als gevolg hiervan zal elke Motorola-smartphone, naast een al sterk portfolio van Android Enterprise Recommended-apparaten, ThinkShield for mobile bevatten. In de komende maanden zal ThinkShield for mobile op alle toestellen worden geïntroduceerd en zullen er nieuwe modellen met extra functies worden gelanceerd om aan de strenge eisen van zakelijke klanten te voldoen.

Motorola streeft ernaar om zinvolle innovatie te leveren en de industrie vooruit te helpen. Deze ambitie zet zich voort met behulp van het nieuwe ThinkShield for mobile-programma, om klanten gemoedsrust te bieden in deze wereld van steeds meer toenemende mobiele bedreigingen, veeleisendere productiviteit, apparaatbeheer en meer servicebehoeften.

Voor meer informatie over Thinkshield for mobile, surf naar: https://www.motorola.com/us/thinkshield/p
------------------------------------------------------------------------------------------
Juridische disclaimers
MOTOROLA, het gestileerde M-logo, MOTO en de MOTO-merkenfamilie zijn handelsmerken van Motorola Trademark Holdings, LLC. ThinkShield is een handelsmerk van Lenovo. Google en Android zijn handelsmerken van Google LLC. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. © 2020 Motorola Mobility LLC. Alle rechten voorbehouden.